Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Uppdrag, vision och strategier

För över 160 år sedan, år 1855 fattade sockenstämman i Sunne ett beslut om att starta en sparbank. I protokollet kan man läsa att syftet var att skulle bli enklare för folk i Fryksdalen att spara pengar och att vinsten skulle stanna i bygden. I protokollet från sockenstämman står det "...…till synnerlig fördel för församlingen genom det lättade tillfället för besparade penningars insättande" och "...…att räntevinsten komme orten mer tillgodo". Vi har sammanfattat det uppdraget till "Fryksdalen Framför Allt". Det innebär att vår verksamhet ska göra största möjliga nytta där vi finns och verkar.

Idag är kundernas behov av finansiella tjänster mycket större, men grunden är den samma som då. Besluten ska fattas här och vinsten från vår verksamhet ska stanna här hemma. Affärer, produkter, service och vinst ska göra största möjliga nytta för folk här i Fryksdalen. Det är därför vi finns.

Vår vision - Det självklara valet för folket i vår del av Fryksdalen

För att lyckas att nå vår vision ska vi steg för steg bli bättre och bättre och placera oss framför alla andra på vår marknad. Vi ska vara ledande, vi ska vara bäst. Det räcker alltså inte med att besluten fattas här och att vinsten stannar här. Vi måste även vara bäst för att förtjäna kunden. När vi lyckas med det, blir vi det självklara valet för folket i vår del av Fryksdalen.

Sju strategier

1. Vi ska utnyttja våra unika egenskaper som Sparbank
Sparbanksidén är vår grund. Besluten fattas lokalt och vinsten gör nytta här hemma.

2. Vi ska vara en drivande kraft i samhället
Vår unika position sammanfattas i orden Fryksdalen Framför Allt.

3. Vi ska vara ledande på service
Enklare än andra. Mest tillgängliga, via olika mötesplatser. Alltid i rätt tid. Och särklassigt bäst på personligt bemötande. Vi ska aktivt träffa kunder. Rådgivning och kundträffar ska vara en del av vardagen, liksom besök på företag, arbetsplatser och skolor.

4. Vi ska ha en synlig och tydlig marknadsföring
I marknadsföringen ska vi dra nytta av vårt unika uppdrag. Den ska bidra till vår ambitiösa vision.

5. Vi ska satsa på kompetens
Vi ska lista ut framtidens behov på vår marknad tidigare än andra och utveckla kompetensen därefter.

6. Vi ska vara en attraktiv arbetsgivare
Alla ska delta, alla ska utvecklas, alla ska ha ett engagemang inför uppgiften. Det ska vara kul att gå till jobbet.

7. Vi ska göra affärer som är bra både för oss och för kunden
Vårt uppdrag förutsätter god lönsamhet. Grunden för vår lönsamhet är vår förmåga att göra bra affärer.

Stäng Skriv ut