Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Säkra betalningar

Samtliga kort ansluts automatiskt till en tjänst för säkrare betalningar på internet. Tjänsten hör till den internationella säkerhetsstandarden för säkrare handel med kort på internet.


När du handlar med ditt FFA-/BINK-kort i en e-handelsbutik på internet eller i mobilen sker följande

• I kassan väljer du kortbetalning och följer anvisningarna
• Du vidareförmedlas automatiskt till en ny webbsida där du uppmanas ange ditt mobilnummer och de fyra sista siffrorna av personumret. På sidan syn sparbankensnamn samt ”MasterCard SecureCode”
• Du får därefter en kod skickat till din mobiltelefon
• Ange anger koden på webbsidan och köpet genomförs


Problem med SMS-lösning vid köp på nätet?

Här är några punkter du kan prova ifall det uppstår problem vid ditt nätköp med kortet

• Kontrollera att telefonnumret är korrekt. Det finns en funktion vid köptillfället att ändra telefonnummer (fyra sista tecknen i personnumret kommer att efterfrågas)
• Koden är sexsiffrig och ska matas in i sin helhet
• Kontrollera så att du inte har spärrat mottagning av SMS från servicenummer
• Starta om mobiltelefonen
• Vilken webbläsare använder du? Vi rekommenderar att du använder Google Chrome eller Mozilla Firefox.
• Kontrollera att du tillåter följande inställningar i din webbläsare:
-Pop-Up fönster
-Tredje parts cookies
-Java script
• Töm datorns cacheminne innan du provar igen

 Behöver du hjälp? Kontakta oss!

Stäng Skriv ut