Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Reklamera korttransaktioner

Har dina beställda varor inte dykt upp? Har du upptäckt ett kortköp som du själv inte har gjort? Har du blivit belastad två gånger för ett köp? Fick du inte ut det begärda beloppet från automaten? Du har i dessa situationer möjlighet att göra en kortreklamation.

När du upptäcker att något blivit fel ska du i första hand kontakta säljföretaget för att försöka reda ut problemet. Spara alltid alla underlag på din kontakt med företaget, exempelvis datum och tid för telefonsamtal samt vem du pratat med, kvitton eller e-post och brev. En rekommendation är att alltid kommunicera skriftligt med säljföretaget.

Både MasterCard och Visa har regler som behöver följas vid en reklamation. Detta gäller för att du som kund och banken inte ska förlora sin reklamationsrätt. Därför är det viktigt att agera snabbt vid en reklamation.

Om du behöver spärra kortet

Om reklamationen avser obehöriga köp eller uttag behöver du även spärra kortet omgående och göra en polisanmälan. Spärrar kort gör du via Spärrservice dygnet runt på 08-411 10 11 eller +46 8 411 10 11 från utlandet. Linjen är öppen dygnet runt.
Behöver du spärra ditt FFA-kort/BINK-kort ring +46 8 791 49 59.

Reklamera en transaktion på bankkort

Om du vill reklamera en transaktion på ditt bankkort loggar du in på internetbanken och under Ekonomisk översikt/ Kortöversikten gör du kortreklamationen direkt i din internetbank. Du kan även kontakta ditt lokala bankkontor eller ringa telefonbanken på 0771-22 11 22.

Tänk på att läsa och fylla i din kortreklamation så noggrant som möjligt och att alltid bifoga underlag som styrker din reklamationsorsak. Det kan vara kopia på eget köp, orderbekräftelse, kopia på kommunikation med säljföretag eller polisanmälan.


Logga in i internetbanken

Reklamera transaktion på FFA-kortet eller BINK-kortet

Om du vill reklamera en transaktion på ditt Fryksdalen Framför Allt-kortet/Banken i Norra Klarälvdalen-kortet kontakta ditt bankkontor, så hjälper vi dig.

Stäng Skriv ut