I undersökningen som genomförs av Svensk Kvalitetsindex, SKI, brukar Sparbankerna allt som oftast finnas med i toppen, så även i år när man når förstaplatsen trots kärvare tider och stor osäkerhet.

–I oroliga tider är jag helt övertygad om att den nära, personliga servicen är än viktigare. Våra kunder vill kunna komma in på kontoren och träffa oss öga mot öga, särskilt när det gäller lite mer komplexa ärenden, säger Håkan Nordblad, VD på Westra Wermlands Sparbank.

Årets SKI-undersökning slår fast att kundnöjdheten bland företagskunderna har ökat trots kärvare tider. Något annat som nämns är att kunderna uppskattar de digitala tjänsterna men att den personliga kontakten fortsatt är mycket betydelsefull. Detta är något som både Fryksdalens Sparbank och Westra Wermlands Sparbank kan skriva under på. De vet hur mycket kunderna uppskattar tillgängligheten de erbjuder med kontor även på många mindre orter.

–Att vi återkommande placerar oss högt i dessa undersökningar över tid och får så fina betyg av våra kunder beror dels på den service vi erbjuder men också att kunderna känner att vi med glädje bidrar till det lokala samhället. Detta genom att låta delar av vinsten gå till projekt och verksamheter som är till nytta och glädje för alla på orten, säger Urban Rohdin, VD på Fryksdalens Sparbank.

Kontakt:
Urban Rohdin, VD, Fryksdalens Sparbank, tel 0565-174 17.
urban.rohdin@fryksdalenssparbank.se