Hoppa till textinnehållet

Appen barn och ungdom

Appen för unga

Med appen kan tonåringarna hålla koll på pengarna, fylla på mobilen och skaka fram saldot. De kan även skapa egna sparmål och använda Lånkollen.

Vi har gjort anpassningar i vår vanliga app, för barn och ungdom under 18 år. Med våra anpassade funktioner är det enkelt att hålla koll på pengarna, tanka surf till mobilen och skaka fram saldot - en bank i mobilen.

Kom igång med appen

Apple Pay

Barn och unga som är 13-17 år kan ansluta sitt bankkort till Apple Pay. 

Pris

Appen är en kostnadsfri tjänst och kan användas till alla under 18 år. Kostnader från mobiloperatör för uppkoppling eller överförd datamängd kan tillkomma.

De vanligaste frågorna

  1. Vem kan använda appen?

    Alla privatpersoner som är kunder i Fryksdalens Sparbank och under 18 år kan använda appen.

  2. Vilka konton visas i appen?

    I appen visas konton och sparande som barnet själv kan använda för att sätta in pengar på och ta ut ifrån.

  3. Vilka inloggningssätt finns för appen?

    Det går att logga in i appen med Mobilt SäkerhetsID, Mobilt BankID och säkerhetsdosa. Mobilt BankID är det förvalda alternativet för identifiering i appen. Har du ett Mobilt SäkerhetsID väljer du det alternativet från listan. Det fungerar på samma sätt som Mobilt BankID. Du kommer åt Mobilt SäkerhetsID via appen Mobilt BankID. Mobilt SäkerhetsID fungerar bara i Swedbanks och Sparbankernas tjänster samt för Swish. Med Mobilt BankID kan du också logga in på myndigheter och företag.

    Mobilt SäkerhetsID och Mobilt BankID för unga

  4. Vad är skillnaden mellan ett Mobilt SäkerhetsID och ett Mobilt BankID?

    Med hjälp av ett Mobilt SäkerhetsID kan barnet logga in i internetbanken, appen och Swisha. Behöver barnet legitimera sig hos 1177 eller en myndighet så behövs istället ett Mobilt BankID. 

  5. Hur skaffar jag Mobilt SäkerhetsID till mitt barn?

    Om ditt barn är under 18 år kan du tillsammans med barnet skaffa ett Mobilt SäkerhetsIDDet används i samma app som Mobilt BankID. 
    Skaffa Mobilt SäkerhetsID

  6. Hur skaffar jag Mobilt BankID till mitt barn?

    Barn mellan 12 och 17 år som har varit kund i banken i minst 6 månader kan uppgradera ett Mobilt SäkerhetsID till Mobilt BankID digitalt, med vårdnadshavarens medgivande.
    Uppgraderar till Mobilt BankID till ditt barn

  7. Hur är säkerheten kring snabbsaldo?

    Snabbsaldo är en valbar funktion som är godkänd av vår säkerhetsavdelning. Det visas inget personnummer eller kontonummer, utan endast saldo på det förvalda kontot. Vi rekommenderar att man aktiverar telefonlås på sin mobil. Det går att avaktivera/spärra snabbsaldo via sin internetbank. Detta görs under menyn Startsida – Inställningar.

    Säkerhet kring snabbsaldo

Behöver du hjälp?

Ring oss så hjälper vi dig med alla dina frågor om appen.